Geoblog.pl    Doorwayboy    Podróże    Indie 2004    Początek

Początek

Polska, Warszawa

Tekst Monika Schiller

Zastanawiam się, kiedy zapadła decyzja o wakacjach w Indiach. W moim przypadku było to poniekąd naturalną koleją rzeczy ze względu na moje zainteresowanie buddyzmem - prędzej czy później podjęłabym decyzję o zwiedzeniu tego egzotycznego kraju. Kuba, jako rasowy obieżyświat podjął, jak się potem okazało, to wcale niełatwe wyzwanie z ciekawości świata.
Decyzja zapadła spontanicznie. Pierwotnie nasz wyjazd miał trwać miesiąc i obejmować Indie i Nepal. Jednak ze względów finansowych podjęliśmy decyzję o rezygnacji ze zwiedzenia Nepalu. Staraliśmy się zapewnić sobie dobre warunki pobytu i podróżowania, aby nie zniechęcić się do tego pięknego acz trudnego dla Europejczyka kraju i warunków w nim panujących. To spowodowało, że zaoszczędziliśmy czas, ale szybciej skonsumowaliśmy pieniądze przeznaczone na podróż.

Wybór październikowego terminu był nieprzypadkowy: koniec pory monsunowej, ale jeszcze ciepłe klimaty w Himalajach, w które również zaplanowaliśmy nasz wyjazd.
Przygotowania do wyjazdu trwały ok. pół roku. Najwięcej, bo kilka miesięcy zajęły rozciągnięte w czasie szczepienia na dur brzuszny, tężec, polio, żółtaczki A i B. I tutaj chciałabym powiedzieć, że jestem strasznie dumna z mojego mężczyzny, (który ma awersje do wszelakich igieł) bo przy pomocy maleńkiej pluszowej "krófki" przyciskanej do piersi, udało mu się te szczepienia przeżyć ;). Poza tym Kuba pilnie studiował fora internetowe dotyczące wyjazdów do Indii i one pomogły nam dokonać koniecznych zakupów: buty, plecaki, ciuchy itp. Polecamy ciuchy kiepskiej jakości kupowane w supermarketach na garście i kilogramy, bo można je po prostu wyrzucić i nie obciążać plecaka podczas podróży. Bardzo ważne jest ubezpieczenie na czas podróży. Wiemy, bo w naszym przypadku okazało się bardzo przydatne, ale o tym w okolicach Jodhpuru.

Bilety lotnicze z międzylądowaniem w Moskwie zarezerwowaliśmy w Areofłocie na dwa miesiące przed wyjazdem. Rosyjskie linie lotnicze mają zdecydowanie najlepsze ceny jeżeli chodzi o ten kierunek świata, choć dobrze jest przed lotem zmówić zdrowaśkę. Co z tego, że piloci rosyjscy są znakomitymi fachowcami, skoro flota nie jest pierwszej młodości?