Geoblog.pl    Doorwayboy    Podróże    Azerbejdżan 2009    Pociąg do Sheki

Pociąg do Sheki

Azerbejdżan
Azerbejdżan, Baku

Pociąg do Sheki odnaleźliśmy troszkę na czuja mimo, iż stał jako jedyny. Cechowała go absolutna ciemność. Gdyby nie ludzie gromadzący się przy schodkach do niego i tabliczka Baku-Sheki, można byłoby odnieś wrażenie, że jesteśmy gdzieś na bocznicy. 22:15 ruszyliśmy do Sheki. By nasza podróż odbywała się w miarę kameralnych warunkach, wykupiliśmy miejscówki w wagonie kupiennym z czterema łóżkami w przedziale. W nim też, poznaliśmy naszego trzeciego towarzysza podróży. Azera, który nie mówił w żadnym innym języku poza rodzimym, jednak garnął się do rozmowy jak nikt inny, umęczając nas nieco próbą odgadnięcia swojego przekazu. Z racji tego, że byliśmy jedynymi cudzoziemcami w wagonie udało nam się poznać jeszcze kilka innych osób na szczęście mówiących nie tylko po azersku. Podróż upływała nam przy sączeniu piwa Efes oraz dyskusjom z pasażerami na temat Polski, polityki, historii, pieniędzy, Dagestanu i wielu innych rzeczy. W końcu zmęczeni rozmową, monotonnym stukotem kół i wypitym piwem zalegliśmy z ulgą w swoich kojach.
Poranek nie wróżył niczego dobrego. Deszcz. Wszystko byśmy znieśli, tylko nie deszcz. W końcu mieliśmy pójść w góry, a poza tym perspektywa fotografowania jednego z najstarszych miast Kaukazu w chmurach i deszczu wcale nam się nie podobała. Na kilkanaście kilometrów przed stacją docelową do naszego przedziału przyszedł niski, niepozorny człowiek w wieku ok. 50 lat. Przedstawił się jako Rafik. Zapytał skąd jesteśmy, jak nam się podoba Azerbejdżan... standard. Powiedział, że jest z Sheki, poza tym wspomniał coś o polakach z którymi kiedyś pracował, po czym wyszedł z naszego przedziału. Wówczas nie zdawaliśmy sobie jeszcze sprawy jak ten człowiek zmieni losy naszej wizyty w Shekach.